torstai 11. huhtikuuta 2013

3 in 1! ;)

Hej!
Här kommer nu tre inlägg i ett :) enjoy!
5.4.2013
Fö ungefär en vecka sen fick ja ett samtal från min moster... Först trodd ja att hon sku fråga mig som barnvakt ti hennes två barn,men de va int de. De va någo helt annat. Hon fråga om ja vill komma me på kryssning! Ja tänkt direkt att de va ett skämt eftersom hon ringd den 1 april :) Men hon sa att frågan va på fullt allvar! Ja ble jätteglad fö ja ha vila fa på kryssning i en längre tid nu.
Ja fråga lite detaljer av henne om kryssningen, typ när e den? Varifrån far båten? Osv.
Så fick ja veta att ja ska på kryssning den 29.4-30.4 å båten far från Åbo å den heter Tallink/Silja Baltic Princess!! :D
Hon sa att allt e redan betalat för,hytt å mat. Att de ända JAG behöv göra e att komma me :) Hon sa t.o.m att hon kommer å söka mig hemifrån å för sen hem mig nä vi kommer tibaka! :D OMG!!
Så i princip betyder de att ja packar alla mina saker på söndan (28.4),far å sova i tid,sover en god nattsömn (om ja får sömn),vaknar i go tid å far i duschen,fönar håre,plattar/"krullar" håre,mejkar å sätter på "fina" kläder,kollar att ja har allt me å väntar på att bli sökt.
Sen nä hon kommer å söker mig så far vi hem ti henne i Tenala å väntar på att hennes barn kommer hem från skolan. Nä dom ha kommi hem så far dom säkert i duschen,äter mat å byter kläder. Sen börjar de bli dags att fa ti Åbo. Vi far säkert me bil dit så vi måst tyvärr fara ganska mycke i förtid dit fö att få parkeringsplats.
Å nä vi sen hamnar vänta i terminalen på att slippa ombord så hoppas ja att mina magproblem int kommer,fö de sku göra resan tråki fö dom andra å fö mig! :'(
Sen nä vi slipper ombord så far vi säkert först ti hytten (A-hytt) å för våra saker. Sen måst man ju fara å explora båten lite :)
Ja ska fösöka hålla "dagbok" också på båten,om ja kommer ihåg,om allt bra å allt dåligt som händer ,allt som ja äter å SHOPPAR!!! <3 Hoppas denhä resan blir super,super rolig :) <3

7.4.2013
Igår va de min kusins 18 års fest å där mötte ja såklart min moster. De ble såklart tal om kryssningen å hennes två barn fråga hela tiden om de ska bli kiva att fara på kryssning :) Vi tala oxå om va vi ska göra å va vi ska köpa på båten :D
Min moster va nyligen på samma båt...där så hon att de fanns fina skal ti min kära Iphone 4s. JEE!! Hoppas dom faktist e fina å BILLIGA!! :) <3 Å hoppas ja har massor me pengar nä vi far. De e ju int alla dagar man far på kryssning! :D
På kalase tala vi oxå om att möjligtvis fara ti Åbo me tåg iställe fö bil! Fö då behöv vi int fara flera timmar i förväg ti Åbo fö att få parkeringsplats! Heldre väntar ja i terminalen i 1 timme extra än 2-3 timmar extra!! Fö att vänta i en terminal me två "små" barn (7 å 10 år) i 2-3 timmar går int bra!! :(
Å att åka tåg e på ett vis lättare fö de e ganska billit,snabbt å man behöv int fundera på att om bilen e hel nä vi kommer tibaka + att tåge stannar nästan rakt utanför terminalen :) de e typ 300 meter från Viking Lines terminal ti Tallink/Siljas. Å om tåge stannar vid Viking Line så e de int så långt att gå :D
Nä ja e på båten så e de några saker som ja vill köpa (om de finns) en sak från Taxfreen e Monpensiers Fruit Dropps!! <3 De e bara en Must Have!! Ja ha int äti såna på säkert 10 år :) <3 å sen vill ja si om de finns någo fina Iphone skal,nån billi parfym + mejl å så ska ja si va dom har fö kläder,skor å såklart handväskor å smycken!!<3 Ja gillar krims-krams!! :) Va gör man? ;) Å ja väntar på att slippa på kvällen ti baren å sitta å si på olika människor ;) å lyssna på musik! OFC!! <3

11.4.2013
Ida e de 18 dagar kvar ti kryssningen! Dagana känns direkt längre nä man väntar på någo rolit :) Å igår råka ja bli å si på Sinkkulaiva å då ble ja ännu mera excited. De va nån som sa att Sinkkulaiva båten e samma som ja ska på...men ja vet int alls,int tror ja att de e samma :)
De e kanske lite underlit (å jå,ja vet att ja e underli :) ) men ja ha redan fundera på va ja ska packa me å va ja ska ha på mig,hu ja ska ha håre osv. :D Ja brukar int fara på kryssning så ofta så dehä känns så "jännä" :D Men ja ska fösöka skriva oftare på bloggen :)
Ha de så bra! <3
-Heidi





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti